Архитектурная визуализация с использованием HDRI и Vray

15_608

«In this tutorial, we will illuminate an exterior architectural scene with help from Vray and a HDR image (High Dy­namic Range Image, or HDRI for short) from Hyperfocal Design.

Using 3dsmax and HDRI Skies with the V-Ray rendering engine will enable us to create super realistic results. Our HDR sky image will be used to light our scene and to cre­ate realistic reflections with a high level of realism, and with great ease of use. Conven­tional light rigging schemes can eventually achieve similar results, but with lots of time wasted on experimenting and tweaking. And time is money.» Читать далее

Оригинальное название: Architectural Visualization with HDRI Skies and Vray

Автор: Paco Morales, Mexico

Язык: английский

Тип: текстовый

Источник: cgarena.com

Конечно, для того, чтобы создать реалистичное небо в 3d max, нельзя использовать ХДР карту, так как ее разрешение будет очень мало и даже невооруженным глазом будет заметна разница в четкости между 3d объектами и фоном. Поэтому создавать действительно реалистичное небо в 3d max нужно при помощи фотографий, либо сторонних плагинов.

Читайте также:  Как отрендерить большое изображение.
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Уроки по компьютерной графике
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: