«In this tutorial, we will illuminate an exterior architectural scene with help from Vray and a HDR image (High Dynamic Range Image, or HDRI for short) from Hyperfocal Design.
Using 3dsmax and HDRI Skies with the V-Ray rendering engine will enable us to create super realistic results. Our HDR sky image will be used to light our scene and to create realistic reflections with a high level of realism, and with great ease of use. Conventional light rigging schemes can eventually achieve similar results, but with lots of time wasted on experimenting and tweaking. And time is money.» Читать далее
Оригинальное название: Architectural Visualization with HDRI Skies and Vray
Автор: Paco Morales, Mexico
Язык: английский
Тип: текстовый
Источник: cgarena.com
Конечно, для того, чтобы создать реалистичное небо в 3d max, нельзя использовать ХДР карту, так как ее разрешение будет очень мало и даже невооруженным глазом будет заметна разница в четкости между 3d объектами и фоном. Поэтому создавать действительно реалистичное небо в 3d max нужно при помощи фотографий, либо сторонних плагинов.